Monday, November 30, 2009

Back @ Work!

Today is my 1st day 2 months rest for confinement period.Masuk aje opis, xdela plak yg menyambut kedatanganku(huhu..dah tau dah ramai budak opis aku yg gi course kat ilsas, aza yg bgtau). Nasib baik ade Nunu, ade gak org nak temankan breakfast cam biasa.

Pagi td dh anta Syirah kat Kak Ni(cousin enAbg yg jadi babysitter).Mase tu dia tgh tido...Syirah xsempat nak babai ummi gi keje pon(xpela..xdela dia nangis2 melihat pemergianku). Aku dah bekalkan beg macam2 ada untuk Syirah.Susu pon adela dlm 15oz..harap2 cukupla untuk Syirah arini...hmm gud luck anak ummi!saaaayangg dia tu!!

Keluar dari umah Kak Ni kol 7.30am dah pon. Tgk kereta xdela byk sgt kat jalan...so perjalanan aku smooth and steady harini. Hhmm...mood yg bagus untuk hari pertama ke tempat kerja.Sampai opis baru teringat, patutla jalan lengang arini, cuti sekolah rupenye.

Kul 11pg cam tu, aku gi perah susu kat surau..nasib baik ade 2 org je kat situ, Kak Zahrah tgh semayang, lg sorg tu tgh tido. So, line clear...aku pon memulakan sesi memerah. Hmm..dapt dalam 4 oz gak. Tapi jenuh gak, aku control2 coverkan diri aku(xcover sgt pon). Huh..xpenah lg aku nampak org perah guna tgn kat surau..tapi bile memikirkan bekalan untuk anakku, pedulilah ape nak jadik, aku nak perah utk anak aku minum aje, bukannye kaco org pon. Sambil di hatiku beriltizam untuk mempercepatkan pencarian breastpump terbaik utk aku. Bukannye xnak beli, aku sebenarnya masih mencari2 breastpump yg bagus utk aku..hmm(mengeluh lak..astaghfirullah).

Good news!!Sampai kat opis, kak Ira tny fully breasfeed ke?Ku jawab aar..harap2nye.Tp pam pon xbeli lg. Dia offer pam dia, aku xtau nak amik ke tak. Tp memandangkan dia cakap, guna ajela sementara xtau nak beli ape lagi. Hatiku berkata, betol gak tu!!..aku pon malu2 kucing amik. Emm..Avent manual rupenye.Inila pam yg aku konon2 nak beli, tp xjadik sbb manual. Memandangkan kak Ira dah bg try, guna ajela..bole aku buat comparison. Thanks kak Ira!!really appreaciate it!!Kena balik umah dan basuh dl, lepas ni bolehla aku xcover2 sgt, selesala sikit nak mengepam.

Keje kat opis xdela byk sgt..petang ni ade hands on ngan Am. And kena prepare knowledge sikit2 utk meeting lain Khamis ni. Rase bengong2 aje nak wat keje...xtau which to start and what to do next.Enjin xpanas lg nih!!(sempat lg blogging ni)

Ummi rindu kat Syirah laaa...xsabar nak balik ni..huhu.

No comments:

Post a Comment

Any comments?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...